„Najwierniejsze zwierciadło męki Chrystusa“ – tak o sercu Maryi mówił św. Wawrzyniec Justyniani, a jego śladem poszedł niezupełnie święty filmowiec.

Boleściwość Maryi św. Bonawentura zdefiniował słowami: „Ukrzyżowana Ukrzyżowanego poczęła”, co w 2004 r. trafnie zobrazował Mel Gibson. Krytycy zarzucali Pasji, że zbyt dosłownie ukazała biczowanie. Sam początkowo także odniosłem wrażenie, że kaźń Jezusa jest nieznośnie długa. Gdy wybrałem się na film powtórnie, sprawdziłem czas trwania tortur i zrozumiałem: scena ma tylko dziewięć minut, a większość obrazów to twarze świadków z szatanem włącznie. Nieznośność biczowania nie brała się zatem z ilości krwi i świstu biczów, lecz z cierpień Maryi mistrzowsko pokazanych przez Maię Morgenstern. Cierpienia Zbawiciela odbijały się na wszystkich twarzach, jednak w większości były to „wykrzywione” zwierciadła żydowskich przywódców i rzymskich żołdaków.

Dziękujemy, że jesteś z nami i czytasz przygotowane przez nas treści. Aby uzyskać dostęp do całego artykułu, wykup jeden z 4 pakietów.

Masz już konto? Zaloguj się za pomocą adresu email, lub kodu dostępu.

Zaloguj się lub Wykup
Sprawdź Wykup
Anuluj
Dostęp do całej strony rozaniec.eu na 365 dni za 99,00 zł
Dostęp do całej strony rozaniec.eu na 183 dni za 49,00 zł
Dostęp do całej strony rozaniec.eu na 31 dni za 29,00 zł
Dostęp do Miesięcznika Różaniec nr. 9/2022 za 7,00 zł
/
KUP TERAZ
/
KUP TERAZ
/
KUP TERAZ
/
KUP TERAZ
Anuluj

UDOSTĘPNIJ

Duszpasterz w XIV-wiecznym sanktuarium w Borku Starym, miłośnik św. Józefa, Sienkiewicza i pobożnych malarzy.