POLECAMY
Uczynić Różaniec Modlitwą Wszystkich

Niezwykła historia objawień w miasteczku Banneux w Belgii, blisko granicy z Niemcami, zaskakuje wybraniem przez Matkę Bożą tego państwa, obojętnego religijnie, na ziemię swoich zjawień. Zaledwie 12 dni wcześniej zakończyły się objawienia w Beauring, gdy 15 stycznia 1933 r. Maryja ukazała się dwunastoletniej Marietcie, najstarszej z sześciorga rodzeństwa. Wygląd Niepokalanej odpowiadał zupełnie wizerunkowi Matki Bożej z Lourdes, tyle, że dziewczynka wychowana w rodzinie, gdzie ojciec był ateistą, a matka nie przykładała znaczenia do wychowania religijnego, zupełnie nie zdawała sobie z tego sprawy.

Była zima, śnieżna i deszczowa, ale mała wizjonerka zachwycona Przepiękną Panią, wcale na to nie zważała. Pomimo protestów bliskich, począwszy od pierwszego objawienia wybiegała wieczorem albo nocą na podwórko i oczekiwała Niebieskiego Przybysza. Wiedziała już, że to Matka Najświętsza, gdyż Ta w czasie jednego ze spotkań, przedstawiła się jako Matka Boska Ubogich. Nigdy jednak nie mówiła, kiedy przyjdzie do Marietty po raz kolejny. Dziecko z niezwykłą gorliwością klęczało na drodze, pomimo mrozu, z tęsknotą odmawiając różaniec. W czasie jednego ze spotkań Matka Boża ukazała dziewczynce źródło, mówiąc iż przychodzi, aby ulżyć ludziom w cierpieniu. Za każdym razem prosiła, aby dziewczynka dużo się modliła. Niewierzący ojciec Marietty, widząc determinację córki, po kilkudziesięciu latach od ostatniej spowiedzi ponownie przystąpił do sakramentu pokuty. Odtąd już oboje stali się obiektem drwin. Jego nawrócenie było jednak znakiem prawdziwości objawień dla miejscowego kapłana.

Marietta Matkę Bożą ujrzała po raz ostatni 2 marca 1933 roku. Wówczas Maryja powiedziała: „Jestem Matką Zbawiciela, Matką Boga. Moje drogie dziecko, dużo czasu przeznacz na modlitwę”. Objawienie w Banneux to potwierdzenie najstarszego dogmatu maryjnego. O Świętej Bożej Rodzicielce.

UDOSTĘPNIJ

„Różaniec” jest miesięcznikiem formacyjnym. Znajdziesz w nim treści, które pomogą Ci wzrastać na drodze życia duchowego. Głównym rysem pisma jest maryjny wymiar duchowości katolickiej.